SEO och content marketing – gräv guld i dina egna kanaler!

Christer pettersson besöker Mij
2018-04-1007:30

Content marketing (innehållsmarknadsföring) och SEO (sökmotoroptimering) – satsa på bra, strukturerat, efterfrågat och engagerande innehåll och sälj mer i din webbutik, utan att köpa mer reklam. Tag del av praktiska råd och tips och praktiska exempel inom content marketing och SEO på detta frukostmöte. Christer kommer att ta upp bla:

• Det 10 viktigaste punkterna att tänka på inom SEO för att lyckas med din sökoptimering.
  • Så skapar du engagerande och efterfrågat innehåll för att öka trafiken och försäljningen.
  • Så distribuerar du ditt innehåll för att få maximal effekt.
  • Lyckade case och exempel på företag som nyttjar innehållsmarknadsföring och SEO på ett bra sätt.

Christer Pettersson, med mer än femton års erfarenhet av digital marknadsföring och e-handel från företag som Eniro, IDG och Apollo Travel Group och nu som marknads- och e-handelschef på Arvato, bjuder på mängder av tips och exempel på bra SEO och innehållsmarknadsföring ur sin nya bok ”Gräv guld i dina egna kanaler”.

På plats kommer även boken ”Gräv guld i dina egna kanaler” finnas att köpa till specialpris (100 kr rabatt).

Datum och tid: 10/4- 2018

Tid: 07:30-09:00
Plats: RC Hotel

Kostnad: Kostnadsfritt för medlemmar i Marknadsföreningen, 250 SEK för icke-medlemmar.

Observera att anmälan är bindande och att en kostnad på 120 SEK faktureras dig som uteblir, oavsett medlemskap eller ej.