Per Carleö- Marknadsdirektör på Volvo Cars

per carleö MiJ
2017-02-0717:30

Stora hotellet

Made by sweden- Blev ett framgångsrecept!

Vilken start vi fick på 2017!

Årets första möte hade vi på Nybergs Bil. Först hade vi ett välbesökt årsmöte och drygt 140 personer deltog på kvällens event på Nybergs Bil. Mycket som är positivt i föreningen. Det har varit välbesökta och uppskattade aktiviteter under 2016. Vi är snart uppe i 230 medlemmar och antalet bara ökar. Det som är förändrat i Styrelsen för Mij 2017 är att Fredrik Ståhl avgår som ordförande och att Johanna Donker ersätter honom.

Sedan var det dags för mingel och en fantastisk föreläsning av Volvos marknadsdirektör Per Carleö. Han berättade om resan med ”Made By Sweden”. 2013 tog Volvo Cars kommunikationsarbete ett rejält kliv framåt. Zlatan Ibrahimovic, Robyn och Avicii med flera har medverkat i kommunikationskonceptet ”Made by Sweden”. Han berättade också om samarbetet med Forsman & Bodenfors och kampanjens påverkan på Volvo Cars försäljning. Mycket arbete som ligger bakom denna framgång och Per var väldigt tydlig med att alla som är inblandade i detta gör ett fantastiskt jobb. Vidare poängterade han vikten av samarbetet på Volvo mellan sälj-marknad-pr-produktion.

Alla är delaktiga!