MIJ AW – Social by default 9 Maj 2017

MIJ AW - Social by default 9 Maj 2017
2017-05-0916:15

Stora hotellet

Välkommen till en MiJ-AW med ett spännande tema. Social by default är ett koncept för att stärka varumärkens digitala närvaro och sociala mediearbete och består av två av Sveriges mest välrenommerade experter på företags och organisationers kommunikation i sociala medier: Deeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt.

I denna föreläsning kommer vi få ta del av några digitala trender som kommer och sedan går man in på hur man idag behöver arbeta med kommunikation och digitalt varumärkesbyggande med fokus på sociala medier och hur det passar målgruppen.

Innehåll:

Sociala medier, digitala plattformar och ett nytt medielandskap
Varumärket i en digital värld – att bygga och utveckla varumärket med sociala medier
Målgrupper – beteenden och kärnvärden i en digital vardag.
Content marketing – hur ska man tänka kring innehåll i sociala medier
Sociala mediekundresan – hur ska vi få till en bra kundresa där sociala medier väcker behov, hjälper till i kunskapsfasen och leder till konvertering. Och hur vi gör sen.
Kanalerna – hur har kanalerna utvecklats och hur ska vi förhålla oss till dem som varumärke
Mätning, värdering och planering

Information om eventet – FULLBOKAT
Datum och tid: 9/5 kl. 17.00.
Plats: Elite Stora Hotellet, Hotellplan, 553 20 Jönköping
Kostnad: Kostnadsfritt för medlemmar i Marknadsföreningen, 250 SEK för icke-medlemmar.

Observera att anmälan är bindande och att en kostnad på 120 SEK faktureras dig som uteblir, oavsett medlemskap eller ej. (Vid avanmälan senast 7 maj faktureras ej någon kostnad.)

Det blev ett fullbokat event när MIJ bjöd in till AW på Stora hotellet.

Under kvällen ingick både mingel och en inspirerande föreläsning, “Social by default”.

Social by default är ett koncept för att stärka varumärkens digitala närvaro och sociala mediearbete och består av två av Sveriges mest välrenommerade experter på företags och organisationers kommunikation i sociala medier,

Deeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt.

Under föreläsningen fick vi få ta del av några digitala trender som kommer och sedan hur man idag behöver arbeta med kommunikation och digitalt varumärkesbyggande med fokus på sociala medier och hur det passar målgruppen.

Vi på marknadsföreningen vill tacka Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt och även alla andra som kom och gjorde detta till en lyckad kväll.

Bilder är tagna av Tommy Hvitfeldt , www.hvitfeldtproduktion.se/