MIJ Årsmöte 27/2-2020 och AW med Matz Magnusson - "Varumärket är din bästa säljare"
2020-02-2716:00

Sajens Mat & Möten, Gjuterigatan 9

Kl 16: 00 Årsmöte

Kl 16:30 AW – Varumärket är din bästa säljare

Men, vad händer när din supersäljare slutar och en ny börjar?

En duktig säljare är en fantastisk tillgång för företaget och hjälper dig att utveckla dina kundrelationer. Men, vad händer när säljaren slutar? Har du ett tillräckligt starkt varumärke för att behålla kunden?

När jag hör talas om duktiga säljare som slutar så brukar det handla om två scenarier. I det ena fallet har säljaren själv byggt så starka relationer till kunderna att det känns naturligt för en del att följa med säljaren till ett konkurrerande företag.

I det andra fallet har säljaren bidragit till att utveckla fler typer av relationer, t ex mellan kund och konstruktionsavdelning. Man kan också ha en kultur och värdegrund i företaget som kunden uppskattar. Då har man en kund som har tydliga förväntningar på ditt varumärke. I det här scenariet har säljaren förmodligen också samarbetat med marknadsavdelningen och försett kunden med inspirerande säljstöd.

Många gånger har jag hört att företag vill vara en partner till kunden. Det ställer ganska höga krav på säljaren att förstå kundens marknad. Vem är slutkunden? Vilka behov har de? Hur kan jag bidra till att min kund lever upp till sitt varumärkeslöfte gentemot slutkunden?

Den här typen av avancerad försäljning kräver att säljaren kan samarbeta med många inblandade funktioner på företaget. Förmodligen har vi då också byggt ett långsiktigt förtroende, både för säljaren och för vårt varumärke.

Träffa varumärkeskonsult Matz Magnusson tillsammans med en hemlig gäst i ett samtal om hur man knyter ihop marknadsföring och försäljning den 27 februari på MiJ:s årsmöte.

Väl mött // Styrelsen

Lägg till i kalendern 2020-02-27 16:00 2020-02-27 19:00 Europe/Stockholm MIJ Årsmöte 27/2-2020 och AW med Matz Magnusson – “Varumärket är din bästa säljare” Ett evenemang av Marknadsföreningen i Jönköping Sajens Mat & Möten, Gjuterigatan 9 Marknadsföreningen i Jönköping linus@redcapesit.se

Köp gästbiljett

Köp årsmedlemskap