MIJ akademi - uppdragsutbildning: Lär dig skapa egen film till sociala medier och webb med Resumé
2020-01-1709:00

Almi Företagspartner, Klubbhusgatan 13, 553 03 Jönköping

En heldagsutbildning med riktiga proffs – Lär dig skapa egen film på webb och i sociala kanaler!

Vi får nu chansen att haka på ett vinnande utbildningskoncept från Resumé i Stockholm.

Under denna praktiskt inriktade heldagsutbildning får du lära dig hur du själv, med mobil eller systemkamera kan skapa videor med hög kvalitet för webb och sociala medier. Vi går igenom hur du filmar, ljussätter, spelar in ljud, redigerar, textar och skapar grafik. Syftet är att du efter kursen slut själv ska kunna producera videor såsom intervjuer, internfilm, testimonials och produktfilmer.

Video på webben har exploderat de senaste åren och på sociala medier premieras rörligt innehåll mer än någonsin. Denna kurs handlar om hur du själv med enkla medel kan skapa videor med hög kvalitet för publicering på webbsidor eller sociala medier.

I kursen går vi igenom hur du producerar egna videor för webbsidor och sociala medier.

Du får lära dig vad som är viktigt att tänka på kring innehåll samt hur du tekniskt producerar – från rätt utrustning och filmteknik till nödvändiga program för redigering. Vi går igenom hela produktionsprocessen.

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:

• Hur du filmar med mobilen eller systemkamera
  • Ljussättning – vilken utrustning behövs och hur du ljussätter.
  • Ljud – så spelar du in ljud, utrustning och placering av mikrofon.
  • Bildkomposition – du lär dig do´s and don’ts hur du placerar ditt objekt framför kameran.
  • Kreativ filmning – hur du med enkla medel kan göra en vanlig video extra kreativ.
  • Redigering och klippning – vad du ska tänka på när du klipper en film.
  • Textning – hur du textar och gör filmen lättillgänglig i alla devicer
  • Vilka filmformat som funkar i olika kanaler
  • Publicering av video på sociala medier.

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Utbildningen riktar sig till dig som arbetar med och ansvar för material på webb och sociala medier och vill lära dig att skapa filma och skapa rörligt innehåll med enkla medel som ändå ger hög kvalitet, till exempel:

• Kommunikatörer
  • Marknadsförare
  • Social media managers
  • Eventansvariga
  • Journalister

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få lära dig att filma, klippa, texta och producera videor för publicering på webbsidor, You Tube och sociala medier.

Program etc återkommer vi med!

Priset för dig som är medlem är 6200 kr/deltagare, för dig som icke är medlem är priset 8900 kr/deltagare.

Priset är exklusive moms (det ingår frukost, lunch och fika).

Du kommer kunna anmäla dig direkt via oss på webbplatsen genom att köpa din plats. Detta kommer förhoppningsvis ske under veckan.

Är du intresserad av att veta mer om utbildningen så kontakta helena@dinwebbstrateg.se

Ni kan anmäla er på hemsidan som vanligt.

Är du medlem så loggar du in på hemsidan och bokar din plats. Är du sponsor använder du din rabattkod. Är du “gäst” alltså icke medlem så köper du en gästbiljett. Priset på gästbiljetten dras sedan av på fakturan som skickas ut dagen efter utbildningens start, faktura på medlemspriset skickas till medlemmar och sponsorer.

Väl mött!/Styrelsen

Lägg till i kalendern 2020-01-17 09:00 2020-01-17 17:00 Europe/Stockholm MIJ akademi – uppdragsutbildning: Lär dig skapa egen film till sociala medier och webb med Resumé Ett evenemang av Marknadsföreningen i Jönköping Almi Företagspartner, Klubbhusgatan 13, 553 03 Jönköping Marknadsföreningen i Jönköping linus@redcapesit.se

Köp årsmedlemskap