Kickoff digitalakademin

Google digital akademin- Din Webbstrateg
2015-11-0308:00

Spira

Digitalakademin – Kostnadsfria utbildningar för att hjälpa dig lyckas online!

Välkommen till kickoff för Digitalakademin den 3 november på Spira.

Digitalakademin är ett risktäckande initiativ som grundades av Almi och Google i syfte att erbjuda svenska företag kostnadsfria utbildningar för att bättre ta tillvara de möjligheter som digitaliseringen erbjuder.

MiJ:s sponsor Din Webbstrateg är utvalda till utbildningsledare för Digitalakademins utbildningar i Jönköping och de kommer berätta mer om de olika utbildningarna under kickoffen.

Digitalakademin erbjuder ett utbildningspaket som består av fyra utbildningstillfällen och täcker allt från online närvaro, e-handel, och digital verksamhetsstyrning till hur man skapar trafik till sin webbsida och får fler kunder.

Utbildningspaketet bygger på två pelare:

En onlineplattform som kommer innehålla onlineträningar (både video och text)
Fyra st. offline utbildningstillfällen med Din Webbstrateg.
Kom till Digitalakademins kickoff den 3 november kl 16.00 på Spira och ta del om hur din verksamhet kan utvecklas digitalt!

Välkommen!

Anmäl dig Digitalakademins kickoff här!

Kickoffen och samtliga utbildningar är kostnadsfria.

Den 3 november samlades hela 120 personer på kickoffen för Digitalakademin i Jönköping! Både MiJ-medlemmar och andra företagare i länet som var nyfikna på hur de kan utvecklas digitalt. (Vi fick även några nya medlemmar till MiJ under kvällen – varmt välkomna!) Representanter från både Google och Almi medverkade och berättade om bakgrunden till deras samarbete med Digitalakdemin samt vikten för företag att arbeta digitalt. Under kickoffen fick vi även lyssna till Salong Wätterspa och Team Sportia Online som berättade om deras digitala resa. Avslutningsvis presenterades Digitalakademins kostnadsfria utbildningar utav Googles lokala mediapartner Din Webbstrateg AB som är utbildningsledare för utbildningsmodulerna. Är du nyfiken på att veta mer om Digitalakademin? Läs mer här: www.digitalakademin.se