MIJ Frukostevent: Juridisk rådgivning i skuggan av Covid-19 – Insatt AB

MIJ Frukostevent: Juridisk rådgivning i skuggan av Covid-19 - Insatt AB
2020-10-2907:30

Jönköping

Flera månader har förflutit med Covid-19 som dagligt samtalsämne och vi vågar påstå att inget bolag eller verksamhet har lämnats oberörd.

Under denna morgon kommer vi, under ledning av bolagsjuristen Julia Sander, prata om vad som är viktigt att tänka på vid affärer i en fortsatt osäker omvärld.

•  Vad får Covid-10 för konsekvenser för kommersiella avtal?
  • Vad ska man tänka på vid ingående av nya avtal och vad kan man göra med sina befintliga avtal?
  • Vad omfattas av force majeure och hur tillämpas dessa i förhållande till kunder och leverantörer i ljuset av Covid-19?
  • Covid-19 och marknadsföring? Vad ska man tänka på?

Julia är jurist på Insatt – Din bolagsjurist och arbetar huvudsakligen med avtalsrätt kopplad till inköp och sälj, marknadsrätt och e-handelsrätt. Under våren och sommaren har hon i den dagliga kontakten med sina kunder diskuterat och rådgivit kring åtgärder och anpassningar med anledning av pandemin för att tackla utmaningar och för att minska den negativa effekten så mycket som möjligt.

Information om covid-19

Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer för ett säkert event. Allas hälsa och trygghet är en stor del i planeringen av eventet. Skulle du därför känna av symptom på covid-19 ber vi att du stannar hemma.

Just nu pågår en uppdatering av vår tekniska plattform. Detta gör att bokningssystemet inte fungerar som vanligt. Anmäl dig till eventet och eventuell specialkost här:

Mejla in din anmälan här

Lägg till i kalendern 2020-10-29 07:30 2020-10-29 09:00 Europe/Stockholm MIJ Frukostevent: Juridisk rådgivning i skuggan av Covid-19 – Insatt AB Ett evenemang av Marknadsföreningen i Jönköping Jönköping Marknadsföreningen i Jönköping linus@redcapesit.se

Köp årsmedlemskap